Asfalt 1997-3

     
 
Terug naar Archief 


  • Bodembescherming bij bedrijfsmatige activiteiten
    Ing. P.A. Ruardi; VROM/DGM/Directie Bodem

    Bodemverontreiniging is een groot probleem voor milieu en maatschappij. Met beschikbaar te maken financiële middelen kunnen slechts de meest vervuilde plekken worden gesaneerd. Voor veel gevallen blijken leefbare omstandigheden alleen op een creatieve wijze te kunnen worden bereikt (actief bodembeheer).

  • Budgetniveau verhardingsonderhoud
    Ing. H. van den Beld; DHV

    Om de technische maatregelen voor wegonderhoud te realiseren is goede afstemming met andere afdelingen vereist. Aangegeven wordt hoe een wegbeheerder het vereiste budget voor onderhoud kan bepalen en presenteren. Uitstel van onderhoud leidt niet alleen tot kwaliteitsverlies maar is op termijn ook kostenverhogend.

  • Veranderende contractverhoudingen

    In mei dit jaar organiseerde het C.R.O.W een workshop waarin vier mogelijke modellen van bestekken werden besproken. VBW-Asfalt hield vervolgens in juni jl. vier bijeenkomsten waarin de leden kennis konden nemen van de effecten van Europese normering. Op het eerste gezicht twee geheel verschillende activiteiten. Maar beide bijeenkomsten leiden tot een vergelijkbare conclusie: de contractverhoudingen en daaraan verbonden verantwoordelijkheden, zullen de komende jaren verschuiven.

  • Mini-asfaltdeklaag als duurzaam onderhoud
    Ir. A.G. Kneepkens; Provincie Limburg
    Ing. A.L.J. Schoffelen; Vissers'Infra en Milieu B.V.
    D. Feldman; Klöckner Bitumen

    Voor het onderhoud van asfalt zijn vele technieken beschikbaar. De keuze voor een bepaalde techniek wordt bepaald door een afweging van de situatie, geschikte technische oplossing en economische haalbaarheid. In de recent herziene uitgave van VBW-Asfalt "Asfalt Onderhoudstechnieken" zijn de meest toegepaste technieken beschreven. In dit artikel wordt ingegaan op één van de mogelijkheden: het aanbrengen van een ultra dunne deklaag.

  • Kaagbaan Schiphol gerenoveerd

  • Comfort fietsers gemeten

    Met de eind 1996 ontwikkelde fiedspadencomfortmeter heeft KOAC-WMD een meetinstrument om de objectieve wijze het comfort van fietsers vast te stellen. Het meetsysteem bestaat uit registratie van trillingen, visuele inspectie en videobeelden.

  • Werk van de leden
    Aannemingsmaatschappij Van Gelder - Direct berijdbare kleeflaag Asch van Wijklaan te Oldebroek

  • Wildwaterbaan: precisie troef!

  • Vloeistofdicht asfalt

  • "Kwaliteit & Techniek"

  • Wegenbouw met bitumenemulsie

  • Technische Commissie Productie

  • VBW-Asfalt op Internet

    Jobstories
    Ín deze editie van Asfalt worden enkele interessante jobstories gepubliceerd.
    - Renovatie Kaagbaan op Schiphol
    - De bouw van de Sungai Kalimantan, een wildwaterattractie over asfalt




     
 



    contactsitemapdisclaimer